Bestyrelsesmøde 3 (27.08.2024)

DAGSORDEN

Bestyrelsesmøde, Stengadevej 2a, 5953 Tranekær,

Referat af bestyrelsesmøde 270824

1)Godkendelse af referat fra sidste møde:

Referat godkendt.

2)   Økonomi og medlemmer:

Kassebeholdningen udgør ca. Kr. 66.500 og der er kommet 7 nye medlemmer.

3)  Lydisolering i Beboerhuset :

Axel orienterede om besøg af Anette Straagaard, hvor sidstnævnte mente, at det var nødvendigt at kontakte en akustiker for at finde frem til den helt rigtige løsning. Hun hjælper gerne med fondsmiddelsøgning.

En mulighed var lyd-absorberende fotostater på væggene i stedet for de nuværende beige paneler.

Første skridt bliver dog et besøg af Niels’ ven, som gerne vil hjælpe med at rådgive os.

4)  Vedligeholdelse af  Beboerhuset:

Beboerhusets smukke vinduer trænger til en gang slibning/maling indvendigt – derfor indkaldes der til arbejdsdage tirsdag d. 10/9 og onsdag d. 11/9. Vi starter kl. 9.00 og udover malerarbejde skal tæpperne bankes og gulvene afslutningsvist vaskes.

Jon udsender email til medlemmerne om frivillige til ovennævnte projekt. Jon vil også prøve at huske sin buskrydder til udendørs brug ved samme lejlighed.

5) Mobil- og netdækning i Tranekær:

Man har fordelt opgaverne mellem sig. Hans-Erik og Jon vil arbejde sammen om fuldmagterne.

10/9 – evaluering
23/9 – deadline

Hans-Erik tager sig af godsets ejendomme.

6)  Opdatering af AV udstyr i Beboerhuset:

Jon kom med forslag om a)at udskifte det eksisterende, noget forældet, udstyr med en bærbar computer, som vil kunne afspille DVD, CD, håndtere Streaming samt Power Point Præsentationer (Windows 11 – Office Pack) samt b) at udforme brugervenlige instrukser – Der blev bakket op om forslaget.

7)  Kommende arrangementer:

Gourmet-aftener vil finde sted:
Mandag d. 30/9 kl. 18.30 samt tirsdag d. 26/11 kl. 18.30.

Frivillige kokke mm efterspørges inden offentliggørelse af Gourmet-aftenerne.

Høstfest lørdag d. 26/10  (Bo spørger Pichardt om de kan give et godt tilbud)Philip kom med forslag til foredrag/anden kulturel underholdning:

1. A) Foredrag om Jebsen & Co.s fremtidsideer v/ Anette Straagård og Gaute Høgh (evt. tidligt oktober)
  2. B) AQUA – foredrag om havets tilstand (fedtemøg aften!)
  3. C) Foredrag om Geo Park projektet – hvad betyder det? (Phil tager kontakt til sekretariatsleder Rasmus Casper)
  4. D) Reception for Caspar Jebsen

Henni havde følgende forslag:

1. E) Ene Jæger (?) vil gerne komme til Tranekær i 2025 og fortælle om hendes liv i Tranekær
  2. F) Mikkel Starup har lavet film om Elverkongen, som han gerne vil vise os i februar 2025

Lene havde en forespørgsel om brug af Beboerhuset i december til julehygge / -aktiviteter – hvor stor interessen er for et sådant arrangement er endnu uafklaret – Lene vender tilbage.

8)  Internet i Beboerhuset

Ansøgning sendes via Bredbåndspulje-gruppen.

9)  Evt.

100 års fødselsdag for Frank Jæger i 2026.

9)  Næste Bestyrelsesmøde:   Mandag d. 23.09.24 kl. 15.00